Lexi-klub
A különböző tanulási zavarral küzdő tanulók fejlesztése akkor tud igazán hatékonyan működni, ha a szülők részéről is érkezik támogatás. Olyan szülősegítő csoportot hoztunk létre, amelyben a szülők megkapják a szükséges tájékoztatást gyermekük fejlesztési lehetőségeiről, segítséget kaphatnak az őket megillető kedvezmények igénybevételének lehetőségeiről.
|
|
A program eredménye a tanulók sikeres beilleszkedése. Azáltal, hogy a szülő elfogadja a problémát, tud együtt élni vele, segíti gyermeke fejlődését, a gyermek szorongása csökken, elfogadja önmagát. Tanulmányi eredményei javulnak, szívesebben jár iskolába. A szülőkben reális kép alakul ki a tanulási zavarról, megtanulnak segíteni gyermeküknek. Jobban együttműködnek az iskolával. | |
Iskolánkban is gyarapodott az elmúlt években az olvasási nehézséggel küzdő tanulók száma. A Kastély Oktatási Központ a beiskolázási körzetéhez tartozó 4 község tanulóin kívül felvállalta a környék tanulási nehézséggel küzdő tanulóinak integrált oktatását. A tanulók a TKVSZRB és a nevelési tanácsadó javaslata alapján részesülnek fejlesztésben. A szülők bevonásával kívántuk még komplexebbé tenni a segítségadást. A 2006/2007-es évben kezdte működését Lexi-klub néven szülősegítő csoport. | |
Olyan iskolákban célszerű létrehozni a csoportot, ahol a tanulók között van sajátos nevelési igényű gyermek. A szülősegítő klubot működtetheti iskola, pedagógiai szakszolgálat. Klubtagok Szülők, akiknek gyermeke diszlexiával, diszgráfiával, diszkalkúliával küzd. Gyógypedagógusok, fejlesztőpedagógus. Az iskola többségi pedagógusai. |
|
A klub működésére a szülők részéről merült fel az igény 3 évvel ezelőtt, szerettek volna egy olyan fórumot, ahol választ kapnak kérdéseikre, megbeszélhetik problémáikat egymással és szakemberekkel. Tudomásunk szerint ilyen csoport a környéken eddig nem működött. Ezt a hiányt kitöltve alakítottuk meg Lexi-klub néven szülősegítő csoportunkat. | |
A tanév elején felmérjük a szülők igényeit a klub munkájával kapcsolatosan. Javaslataikat, véleményeiket az első foglalkozáson összegyűjtjük. Az éves programot ezt figyelembe véve alakítjuk ki. Év végén elégedettségi kérdőívet töltetünk ki minden klubtaggal, amit értékelünk. | |
Referenciák: | |
kipróbált | |
Nevezze meg az alkalmazás során bizonyított referenciákat! Kérjük, jelöljön meg az intézményhasználók elégedettségét igazoló, közvetlenül a jó gyakorlatra vonatkozó, utaló referenciákat. Ilyenek lehetnek például méltató, elégedettséget igazoló dokumentumok, vagy könyv,tanulmány stb.) .Mutassa be (legfeljebb egyoldalas terjedelemben) a hasznosulás meggyőző tapasztalatait! | |
Referencia: szülői munkaközösség Nevelési Tanácsadó, Pápa Napló (Veszprém megye) 2007. január (Újságcikk a klub működéséről és egyik foglalkozásáról) Az utóbbi években a kontrollvizsgálatra hívott tanulók jelentős részénél javulást állapított meg a tanulási képességet vizsgáló bizottság, ami az iskolában folyó fejlesztő munka mellett a szülőknek is köszönhető. |
|
Humán-erőforrás igény: |
|
A csoportot vezetheti pedagógus, gyógypedagógus, fejlesztőpedagógus vagy pszichológus. Szakmai segítők közreműködésével lehet a klub működését hatékonyabbá tenni. Pl.: Logopédus Pszichológus Gyógytornász Nevelési Tanácsadó Területi képviselők (játékforgalmazó cégek) |
|
Az adaptációhoz, a fenntartáshoz szükséges eszközigény: |
|
Infrastrukturális adottságok (megfelelő méretű terem, számítógépes terem), Külső helyszíneken történő programok esetében az utazás költségei, Előadók tiszteletdíja, Fejlesztő játékok és szoftverek beszerzésének költségei. |